torsdag 11 augusti 2011

Onani, som sig bör.....


En man i Malmö har alltså blivit anmäld av sina grannar för att han onanerar och vrålar i tid och otid. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13449933.ab
Man kan ju bli galen på lite olika saker när man bor i ett hyreshus med grannar som har jobbiga vanor.
Tex. Sådana som går hårt med hälarna i golvet så det dunsar i hela taket så fort grannen ovanför rör sig. Eller sådana med ett eget gym i lägenheten som tränar nattetid så det klingar och dunsar. De som alltid måste bada i flera timmar och börjar kl 00. Eller de som verkar ha en enorm blåsa vars kisseri aldrig tar slut så det skvalar i hela vardagsrummet när de skall till att tömma.
Sedan finns det ju dem som bråkar, skriker och smäller i dörrar. Men värst är nog de som röker, som står ute på balkongen och röker och fimpar ner på balkongen under. När man har sådana grannar vill man begå brott.
Ovanstående man, han från Malmö har blivit anmäld för att han vrålar när han onanerar. Han verkar göra det jämt också. Undrar om han gör det för att han måste eller för att retas. Om han sitter där i soffan och bara låter för att grannarna skall bli provocerade. Annars så verkar i alla fall HAN ha ett förträffligt skönt liv.

Minns en gång när jag bodde vid badhuset i Norrköping. Precis vid det hus jag bodde i fanns en återvändsplan. Som en händelse stod jag och tittade ut genom fönstret när en Volvo 740 kom glidande runt på den planen och ställde sig precis nedanför mitt fönster.
I bilen kunde jag se en kille som satt och trummade med handen på växelspaken. Jag förmodade att han diggade till musiken han spelade och därför trummade så frekvent i samma takt.
Ibland brukar jag fastna vid något som jag står och tittar på. Jag bygger upp en historia om händelsen och de personer som bidrar till att det händer.
Hur det nu var så gjorde jag det med den här mannen också. Han satt där inne i bilen och trummade på dess växelspak och han stod förmodligen där för att han väntade på någon av mina grannar. Men det kom ingen granne och inte satt han och trummade på växelspaken heller.
Nä för han satt och runkade, på dagtid och det utanför MITT fönster. Det tog ett tag för hjärnan att registrera det som verkligen hände. Men det hände och det roligaste är att JAG stod och tittade på det. Till mitt försvar kan jag säga att jag fattade inte bättre. Jag trodde han diggade musik!

//Christelle


1 kommentar: