lördag 24 september 2011

Gipsskivor är ju som gjorda för silkeshänder.



I dag har jag och karln byggt som bara den.
Alla barnen har vart utflugna och ääääääääntligen fick jag tillträde till skruvdragaren.
Jag måste säga att jag faktiskt dög till rätt så bra. Väggen är isolerad, osb:ad och gipsad.
Fast det där gipset. Det är ju gjort för fina silkeshänder för det spricker ju av allt.
Jag kan inte fatta hur folk kan sätta upp dessa skivor utan att ens åsamka så mycket som en liten, liten skråma på dem.
De spricker ju för allt. Jag nös på den och så sprack den. Ja! Jag säger då det. Gips är något jag måste vänja mig med, typ bli kompis med det eller något för annars vet jag inte hur det här skall gå.
Det skall upp ett helt gäng till sådana och det gäller ju att hålla tummen på sidan om handen annars kommer vi att förbruka alldeles för många gipsskivor.
Kul är det att bygga i alla fall och jag förstår ju vart sexigheten hos alla byggare kommer ifrån. Vältränad och stark som fasen blir man nog om man skall hålla på och lyfta trä och gipsskivor högt upp på väggar och i tak. Det är ju tungt som sjutton.
Nu vilar jag lite och det tillsammans med ett glas vin. I morgon tar vi nya tag igen.
//"Snickar-Christelle"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar