onsdag 7 september 2011

Growlingen och jag...

Jag har lagt till mig med en ny vana. Den kallas för "growla utav bara helsike för att vara så cool för att jag kan growla på riktigt". En teknik man behöver behärska för att slippa få blödande hals så fort man skall till att låta avgrundsläskig. Kan vara bra att ha i mitt jobb för att skrämma barn till lydnad. För att inte tala om halloween.
Ni förstår ju vilken partyhöjare man kan vara om man kan låta sådär fullkomligt monstruös och fruktansvärd. Jag säger då det, allt för att skrämma barnen!
Nä men skämt och sido. Det började med att den nya läroplanen kom och den talade om för mig att barnen skall känna till flertalet olika sångsätt. Varpå jag i dagsläget har introducerat jojk, opera och growl. Svårt är det men coolt är det när det fungerar vilket det absolut inte gör hela tiden.
Därför känns det nu som att halsen blöder av de mest fruktansvärda köttsår. En dag skall jag bli som den här snubben. Lutar mot jul!


//Christelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar