tisdag 27 september 2011

Tiden går...

Jag har lite panik över att den eld jag redan har i baken inte är tillräckligt effektivt. Det innebär att saker och ting blir gjorda men inte tillräckligt snabbt. Stressa, panika och tappa kontrollen.
En vecka har vi kar, sedan skall vi vara klara med diverse göromål. Annars blir det hett om öronen.
Gubben jobbar på som febrilt, jag svär åt alla jävla gipsskivor som bara går sönder och kompisen åker upp från Nyköping för att vara den bästa och snällaste hjälpa tillaren som finns.
Jag måste städa. Det är så mycket som måste städas. Skall fylla upp ett släp, köra det till tippen och sedan aldrig mer tänka på dess affektionsvärde.
Jobba måste man ju också göra, ta hand om barnen, laga mat och göra läxor också så klart. Den tid som blir över är knapp och två veckors arbete blir långt ifrån två veckors arbete. Skulle man slå ihop tiden blev det nog inte många dagar.
Tur sambon är händig och duktig när det väl gäller.

Ja, jag håltimmar mig här på jobbet, inväntar sista lektionen, mötet som följer på det och sedan snabbt hem och dra på sig snickarbrallorna.
Maten? Ja den har jag då inte ens tänkt på.

Adjö!
// Christelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar